Italan Singer

heloise
Supreme Member

Postby heloise » Tue Mar 11, 2003 1:07 pm

I chatted with a friend and he gave me the name of one singer but i don't rememeber her ast name, it's Carmen, if u have any idea, plz help me

laura l
Supreme Member

Postby laura l » Tue Mar 11, 2003 1:36 pm

OH MY GOD!!! Thanks, I didn't know her, so I checked the net, and I found two very cool links.

She sounds very different from Laura, no comparisons possible here. Giorgia is till my favourite, but I gota check more of this Carmen Consoli. She did the soundtrack for The Last Kiss (l'ultimo bacio) I told you about this film in another thread, it's supposed to be really good and I'll see it during the Italian Film festival in April!!! Thanks Lise!!! :)
Here are two links:

fans.carmenconsoli.com/the official page
fans.carmenconsoli.com/fan site I like this one, there is music you can downlaod online, just a few seconds but it gives you an idea.

Any-hoo thank you very much, I love discovering new people, esp when it's Italian, you know me!! ;)

PS: check your signature, "L'amour a ses raisons" - "toute notre vie"
:) No offence, I just had a very bad day with my students and right now grammar mistakes in French just kill me.

heloise
Supreme Member

Postby heloise » Tue Mar 11, 2003 2:07 pm

<span style='color:purple'><span style='font-size:14pt;line-height:100%'>THANKS
i did know it but i forget :lol:

<span style='font-size:8pt;line-height:100%'>and thanks alos for ur help, my teacher just said me the same..oh my god...i just pass my "white exam"..sory to talk a bad english but i don't know the real word </span>

and no offence, but now i very very sure i don't know u at all....</span></span>

laura l
Supreme Member

Postby laura l » Tue Mar 11, 2003 2:18 pm

heloise wrote:

and no offence, but now i very very sure i don't know u at all....[/color]</span>

:lol: what makes you say that? ANyway, the important thing is that you finally realise it!

Keep me updated if you get to know more about Carmen!! her jazzy voice is really good, love it.

heloise
Supreme Member

Postby heloise » Tue Mar 11, 2003 2:24 pm

who said u, i just realize that...it's a looooooooooooong time ago i know that...when i begin to know a little more, irealize u're ....oh et zut, j'y arrive pas en englias, qd je te connais mieux, je realise que'il y en a deux fois plus, comme un iceberg (okay, desole, jai trop fais de francaais aujourd'hui...)

heloise
Supreme Member

Postby heloise » Tue Mar 11, 2003 2:26 pm

oh, i haven't listen her... :lol: .....but i'll say u if my friend talk about her or anyone other...

and when i said to u ic an read italian..i wish but i can't..so i can't dowload it..but if u do, plz, send me it..i thin u can do it by mail....no carmen on virgin (what a shame)

laura l
Supreme Member

Postby laura l » Sun Mar 16, 2003 11:58 am

I don't really understand what you're asking me, but I'll tell you again her name is Carmen Consoli. I heard only one of her songs, it's the soundtrack for "The last Kiss" (L'ultimo bacio) and I just love this song.

But today I've listened to two more songs by Giorgia, and I LOVE them, I love them sooooo much. I'm so pissed off Italy has so much good stuff and they just don't get the chance to make it abrod just because they don't sing in English. That's really unfair. I swear "E poi" and "Marzo" are the best songs I've heard in months if not years!!!! :wub: :wub: :wub:

If you want to search stuff about them on the net I suggest you use yahoo.it or google.it it makes a difference.
When you go to fans.carmenconsoli.com/this site click on "musica" (on teh right) then click on "brani audio"...........Italian is so close to French, it's not so difficult to understand. Let me know if you managed to get anything.

laura l
Supreme Member

Postby laura l » Wed Apr 02, 2003 10:59 am

:lol: I had totally forgotten about this thread!! And I must say something, you have to check out "Ancora" it's a wonderful song, I've been listening to it over and over again. It's originally sung by Edoardo Crescenzo, but I prefer the a capella version with Giorgia (of course) and Neri Per Caso...you really have to listen to it, try to download it or find it on the net, I'll do it if I get some spare time, but I'll be away for two long weeks starting from Saturday, and I've been quite busy these days preparing everything, but promise I'll try to find it because you really have to listen to it, it's ace!!!!

Remember -> "Ancora" by Giorgia and Neri per Caso :wub:

heloise
Supreme Member

Postby heloise » Wed Apr 02, 2003 12:11 pm

J'ia demande sur kazaa de me trouver des trucs en octobre et j'en ai eu un hier...alors, je crois que je vais demandr a mon frere... :lol:

Si j'ai tt compris, tu pars pour 2 semaines ?? buuh, enfin j'espere que c'ets pas pout te prendre la tete style exmn ou je ne sais quoi...

J'essayerai de le trouver mais je doute fort que ma capacite a trouver des trucs sur le web soit bien :lol:

J'oublie pas : Ancora B)

au fait, je disais ds un anglais douteux que si tu les a par le web, essaye de me l'envoyer par mails, se genre de trucs marche par messenger et je n'ai jamais essayer par mails ! va savoir si ca marche :shrug:

ca veut dire quoi queued ??? :blink: kazaa me fout ca, comme si j'avais pas deja des probleme ac cette m****

J'ai aussi vu qu'elle a fais vivo per lei versio italie, j'aimerai bien l'entendre, j'aodre cette chanson

J'utilise souvent yahoo version etranger mais pas google, mon ordi est programmé pour la france et croix moi, pour une raison qui me depasse, des que je demande une autre langue, il me fout francias, enfin c'est le mistere heloise :D

mon frere viens juste de me donner le dernier laura pauzini ! j'avais demandr de me les telecharger tous..et puis c'est celui la le premier...enfin, on va voir, ! :rolleyes:

et ace, ca veut dire koi ?

bye and kiss !

heloise
Supreme Member

Postby heloise » Wed Apr 02, 2003 12:20 pm

au fait, tu m'avais dit que sur atlete, il y avais des gens super que tu connaissait et si je sais bien lire c'est lances qui est la, elle bien ? ;)

heloise
Supreme Member

Postby heloise » Wed Apr 02, 2003 2:35 pm

tu vas etre fier de moi et si tu ne l'ai pas, moi je le suis de moi !j'ai reussi a utiliser kazaa (rigole pas, c'est une premiere) :D J'ai ecoute ancora, c'est bizarre mais bien, et l'album en anglais de laura pausini est bien aussi !

laura l
Supreme Member

Postby laura l » Wed Apr 02, 2003 3:51 pm

Queued c'est quand tu en telecharge trop a la fois. Moi aussi il me fallait un truc comme deux semaines pour une chanson, amis maintenant j'ai le haut debit je fait une chanson par minute en moyenne!!!

Je n'ai pas encore la version de Vivo Per lei, mais je compte bien la choper. J'ADORE "Ancora" elle est trop belle cette chanson, je l'aime trop!!!! :wub: :wub: :wub:

C'est sympa de la part de ton frere de t'avoir filer Laura, j'ai vu le clip l'autre jour et c'est pas si mal au final, mais je nel'acheterai surement pas, je la prefere en italien coute que coute!!

- Non, elle est conne, c'est avec dexu autres que je m'entendais super bien mais j'ai vu qu'elle est partie leur monte la tete, et franchement j'ai d'autre chats a fouetter, je vais pas faire la gamine et m'embrouiller avec elle de partout. Moi qui pensait etre obsedee par le net, et prendre les choses au serieux, il y a pire....certaines smeblent avoir oublie qu'il y a une vie hors de ce forum!! :blink: Enfin bref, je ne repondrai pas a tout ce qu'elle a ecrit mais je lis, ca m'amuse parce qu'elle a plus de vingt cinq ans et un gamin!! :lol:

Felicitation pour Kazaa, c'est pas si complique!!
Je ne pars aps mais je recois pas mal de monde, et je n'aurais surement pas le temps de venir ici ni de repondre au mail. Bonne Paques quand meme!! :kiss:

heloise
Supreme Member

Postby heloise » Wed Apr 02, 2003 4:02 pm

comment on fait pour etre en anonime ? je vulais mais je ne sais pas comment faire ...

tu veux que je te dise un truc marrant ? et ben j'ai fait un eptit poison d'avril a shaunt et il l'as cru..j'ai dit que j'etasi enceinte :lol:
C'est qd paque ?? si il y a bien un truc que j'ai oublie, c'ets bien ca

Si tu veux, je peux essaayer de te l'envoyer....d ce foutu ordi ne me lachera pas !bien sur

putain, elle a 25 :blink: ...et pauvre gosse mais elle st texan alors c'est normal...

Enfin bonne paque a toi aussi! et je suis casiment sur de savoir qui viens chez toi :lol:

bisous !

Milla
Ultra Member

Postby Milla » Wed Apr 02, 2003 11:47 pm

hey, is this french class or something? you both make me jealous of being able to write french so well! i just took two classes in high school! i think im going to learn it again. who knows, i might be able to talk to you girls in a while in french! love you!

heloise
Supreme Member

Postby heloise » Thu Apr 03, 2003 9:47 am

ki milla..we're both french so we speak in french sometimes here when anyone is intereste by what we are talking ! :lol:

Huum, u took course ? plz, say a little something in french :wub:

Claire
Supreme Member

Postby Claire » Sun Apr 06, 2003 6:46 am

Heloise et Lamya sont Francais. Elles parlent Francais tres bies (c'est naturellement)

Return to “Other Female Musicians”